luni, 4 iulie 2011

Misterul vietii

Am avut o pauza destul de lunga. Am fost si in concediu dar am si trandavit - nu am gasit nici o resursa sa fac foto dupa ce gateam sau experimentam ceva.

De o vreme incoace am urmarit niste seminarii care mi-au adus in fata o prezentare cu totul noua asupra durerii si bolii. Pe scurt: avem niste nevoi de baza (oxigen, apa, hrana, somn, lumina soarelui, caldura, dragoste). Elementul de noutate este dragostea, care, spune el, nu o putem procura singuri - la fel ca si celelalta nevoi de baza.

Sunt o serie de seminarii sustinute de Dr. Horst Muller ( medic la un cabinet de ORL din Germania). El a observat o legatura intre suferinta pacientului si viata personala a acestuia. La primul seminar nu am dat prea multe sanse, dar apoi m-a prins din ce in ce mai mult si chiar va indemn sa le vizionati. Prima serie pe care am vizionat-o si vreau sa o impartasesc cu voi se numeste:
Misterul vietii: care contine mai multe seminarii:
  1. Este boala o greseala a naturii? Este bolnavul victima mostenirii genetice?
  2. Structura vietii umane. Rolul gandirii si sentimentelor.
  3. Nevoile de baza ale omului si aplicarea lor.
  4. Vointa umana si gandul central care o conduce.
  5. Nevoia in jurul careia se invarte toata vointa omului.
  6. Incompatibilitatea motivatiei vointei cu nevoia biologiei umane.
  7. Terapia bolii si evitarea ei (prima parte)
  8. Terapia bolii si evitarea ei (a doua parte)

2 comentarii: