marți, 29 martie 2011

Pate din seminte de floarea soarelui

Am mancat mai demult un pate din seminte de floarea soarelui si nu mi-am dat seama din ce era - am crezut ca e din ceva boabe (soia, fasole etc) si mi-a placut foarte mult. Cand am descoperit aceasta reteta a Inei m-am bucurat mult si l-am incercat indata.

Mie imi plac mult pateurile si tot felul de paste si imi place sa le mananc pe painici langa supe sau ciorbe - altfel nu mananc paine.

Ingrediente:
  • 2 cani seminte crude de floarea soarelui - eu le-am inmuiat in prealabil;
  • 2-3 rosii uscate - eu am folosit pe cele din ulei;
  • zeama de lamaie;
  • ulei presat la rece;
  • 1 ceapa verde taiata marunt;
  • frunze de patrunjel;
  • sare dupa gust;
Se pun toate ingredientele in blender cu apa (cam o jumatate de cana) pana ajunge la consistenta dorita. Iese un pateu foarte gustos, consistent si granitor. Pe deasupra e foarte simplu de facut.

Eu le-am mancat cu painicile de tip Wassa si cu salata cu sos si castraveti murati cu sos si a fost foarte bun.


3 comentarii:

  1. draga mea, felicitari pentru noul blog!
    trebuie sa fi mancat bine inainte sa te uiti pe blogul tau, altfel te razbeste o foame pana la lacrimi. :))
    noroc cu tine si cu cei preocupati de retete culinare...asa mai invat si eu cate ceva despre bucatarie :))

    spor in toate!

    RăspundețiȘtergere
  2. mersi colega!

    Abea astept sa-mi povestesti ce o sa incerci ;)

    Spor!

    RăspundețiȘtergere
  3. va recomand sa mancati zilnic aproximativ un pumn de seminte de floarea soarelui neprajite datorita proprietatilor pe care acestea le detin. Eu mi-am cumparat la cantitatea de 1 kg de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1271 si recomand tuturor!

    RăspundețiȘtergere