joi, 24 martie 2011

Paine tip Wassa

Nu demult sora mea a cumparat de la Kaufland o paine tip Wassa si a dat 3 lei si ceva pe un pachetel micut. Asa ca atunci cand am gasit aceasta reteta am fost tare incantata si am purces la treaba. Ideea am preluat-o de la Sabina, dar am facut-o si adaptat-o in felul meu simplist.



Ingrediente:

  • 2 cani faina integrala;
  • 2 cani tarate de grau;
  • 3 linguri cereale (secara, grau, ovaz etc);
  • seminte de in;
  • susan;
  • ierburi a la Provance - sau alte condimente preferate;
  • un pachetel de drojdie uscata;
  • un praf de sare;
  • 300 ml apa calda;
Amestecam toate ingredientele uscate. Cand sunt bine distrubuiete intre ele, adaugam si uleiul si apa calduta. Framantam si lasam la odihnit 30 min. Foaia am intins-o direct in tava, dupa care am taiat-o in formele dorite si i-am facut intepaturi cu furculita. O dam la cuptor si o lasam la rumenit - a mea a stat cam 30 min - totul depinde de grosimea aluatului.

Merge foarte bine cu pateuri, supe creme. Este bogata in fibre - ceea ce ajuta la digestie.

9 comentarii:

  1. Tocmai am făcut şi eu nişte biscuiţi digestivi din fulgi de ovaz, tărâţe, susan şi in.
    Am să fac şi pâinea ta, ca sa nu mai cumpăr pumpernickel bread. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai trebuie sa ne dai si noua reteta :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum nu? :D
    1 cup tărâţe
    1 1/2 cup fulgi de ovăz
    3 cups făină integrală
    1/2 cup seminţe susan
    1/4 cup făină de in
    2 linguri ulei măsline
    2 linguriţe bicarbonat de sodiu
    1 1/2 cup apă călduţă
    condimente după gust (eu am folosit busuioc şi oregano. Mult. :P )

    Se amestecă bine ingredientele uscate apoi se adaugă apa şi se amestecă bine. Cantitatea de apă se poate ajusta, ca să rezulte un aluat uşor lipicios, care se lucrează pe planşeta înfăinată.

    Se întinde o foaie de cca 1/2 cm grosime şi se taie/decupează în forma dorită.
    Se coc cca 20 min la 170*C


    Pentru varianta dulce, se scot condimentele şi se înlocuiesc cu 4 linguri fructoză, o linguriţă de scorţişoară şi una de nucşoară.


    http://img135.imageshack.us/img135/9748/idigestivi.jpg

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm, arata foarte bine. O sa ii incerc si eu :). Scrii foarte bine retetele, poate ar trebui sa publici si tu :P (asta in caz ca nu o faci si eu nu stiu...).

    Si eu am facut aseara niste prajiturele cu susan excelente. Poate reusesc sa pun azi reteta :).

    Multam de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu public reţete, dar ştiu cât de preţioase sunt detaliile exacte atunci când încerci o reţetă nouă :)


    Dar un pate de porumb nu te interesează? :))

    RăspundețiȘtergere
  6. 500 g boabe de porumb din conservă, foarte bine stoarse (eu am folosit şi congelat, are coaja ceva mai tare)

    5 linguri ulei de măsline (sau mai mult, în funcţie de consistenţa pateului. Uleiul îl întăteşte)
    1 lingură curry
    sare după gust

    Opţional, o lingură de seminţe de floarea soarelui, măcinate.

    Se pun toate ingredientele în blender şi se lasă până devin o pastă omogenă.


    E pateul meu preferat :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Suna foarte bine si pe deasupra e si foarte usor de facut.
    Trebuie sa fie tare vesel la culoare de la porumb si curry - e unul din condimentele mele preferate.

    Mersi de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur ca ai incercat aceaste painici. Eu le pregatesc aproape saptamanal de doi ani si nu m-am saturat.

    RăspundețiȘtergere