luni, 14 martie 2011

Pesto de spanac cu alune de padure

Am cumparat de la piata un pic mai mult de un kilogram de spanac. Parte l-am folosit in smoothie, parte in salata, si totusi mai aveam inca mult. Asa ca m-am gandit sa fac un pesto (citisem pe bloguri despre o gramada de variatiuni de pesto din alte verzituri in afara de busuioc: patrunjel, rucola etc). Asa ca am pus urmatoarele ingrediente in blender:

  • jumatate de blender maricel de spanac (l-am taiat in bucati mai mici in prealabil); 
  • o ceasca de alune de padure inmuiate in prealabil;
  • un avocado;
  • usturoi - in functie de gust;
  • ulei de masline;
  • putina zeama de lamaie;
Dimineata l-am servit in jumatatea de avocado ramasa cu rosii si focacia cu rosi uscate si masline.
Pesto de spanac cu alune de padure

3 comentarii:

  1. Eu am făcut ieri pesto cu busuioc şi caju. :)
    (Da' eu adaug şi-o brânză în el, de fiecare dată. Ieri am pus pecorino).

    Nu m-am gândit la avocado, da' e o idee minunată. dacă o să mă îndur să renunţ la a-l mânca aşa, natur, că sunt leşinată după el :P

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) si eu de multe ori imi e greu sa il bag in tot felul de preparate pe dragul de avocado, dar am descoperit ca este o minunatie: am facut pana si maioneza din el - m-a salvat in multe situatii datorita texturii lui cremoase atunci cand e copt.

    Si eu as fi pus parmezan in el, dar am zis ca nu o sa mai cumpar branza - termin ce am avut in frigider si gata. Branza e marea mea provocare. Tu zici ca ai mancat o ferma intreaga, eu cred ca am mancat un bloc de branza de toate felurile - deci nu ma dau mare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Te înţeleg perfect, la carne aş renunţa muuuult mai uşor decât la brânză! :(

    RăspundețiȘtergere