joi, 7 iulie 2011

Bilute de cartofi imbracati

De cum am vazut aceasta reteta mi-a facut cu ochiul. Am modificat-o putin si iata ce a iesit. Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 8 cartofi medii;
  • 2 fire ceapa verde;
  • 2 linguri ulei de masline;
  • o ceasca de germeni de grau;
  • o jumatate de ceasca de fulgi de drojdie inactiva;
  • boia de ardei - dupa gust;
  • sare - dupa gust;
Cartofii se spala, se curata si se pun la fiert. Cand sunt gata fierti se paseaza impreuna cu ceapa verde, uleiul si sarea. In timp ce se racesc cartofii se amesteca intr-o farfurie celelalte ingrediente: fulgii de drojdie, germenii de grau si boiaua de ardei.

Dupa ce s-au racit putin piureul se formeaza bile de marimea dorita si se tavalesc prin germenii de grau. Se aseaza pe o tava cu hartie de copt si se lasa pana se rumenesc frumos.

Sunt foarte buni calzi, dar merg si reci. Merg foarte bine langa salate, cu sosuri.

Eu le-am facut urmatorul sos cu care au mers de minune:
  • o jumatate de cutie de tofu cu marar de la inedit - daca aveti simplu puteti sa adaugati marar separat;
  • o jumatate de ceasca de ulei;
  • un sfert de ceasca de sos de soia;
  • 1 lingurita de mustar;
  • 2 catei de usturoi;
Se paseaza toate in blenderul vertical. Ingredientele sunt orientative - nu mai stiu exact cat am pus, se adapteaza dupa gust.

2 comentarii: