miercuri, 20 aprilie 2011

Painici cu seminte

Cand vorbeam despre cum a fost la prima mea intalnire potluck scriam ca o sa pun in curand si celelalte retete. Azi o sa scriu despre painicile cu seminte.

Ingrediente:

  • 1 ceasca de apa;
  • 1 ceasca ulei de floarea soarelui;
  • seminte de toate felurile, eu am pus: floarea soarelu, dovleac, mac, susan alb si negru, canepa;
  • un praf de sare;
  • faina cat cuprinde (am folosit alba dar am incercat si cu combinatie de faina alba si neagra, am pus si un pic de faina de soia);

Se amesteca apa, uleiul, sarea si semintele, apoi se adauga treptat faina amestecand cu o lingura. Cand nu mai merge partea cu lingura se introduc manutele si se framanta bine pana se desprinde aluatul de pe vas. Se intinde uniform (este important acest aspect ca altfel ori se ard unele, ori raman nefacute altele) apoi intr-o tava cu hartie de copt. Se taie in forma dorita si se dau la cuptorul preincalzit la foc mediu. 

Sunt foarte gustoase de la semintele care se prajesc. Merg atat cu supe, cu pateuri, cat si pur si simplu goale.

2 comentarii:

  1. Mamica face asa ceva dar ea le-a numit "pogacele", am facut si eu de cateva ori dar parca niciodata nu fac de ajuns. Sunt asa de bune! :) imi aduce aminte de painea de la Sfanta Cina :)
    Citesc pentru prima data blogg-ul tau si imi placeeee. intrebare, cand vorbesti de ceasca si bol in retete, cam la ce gramaj te referi?
    Multumesc, Andrea

    RăspundețiȘtergere
  2. Servus Andrea. Ma bucur ca le-ai incercat si ti-au placut.
    De asemene, ma bucur ca iti place blogul meu :). Cat despre cantitatea reprezentata de ceasca si bol ma refer la o ceasca de ceai, nu de cafea si un bol de supa. In aceasta reteta nu conteaza cat de mare e ceasca, conteaza ca sa fie cantitati egale de ulei si apa (desi intre timp am incercat si cu mai putin ulei si a mers si asa). O sa fiu mai atenta pe viitor in cantitatea ingredientelor. Daca mai ai vreo nelamuriele la vreo reteta anume da-mi de stire si voi incerca sa te lamuresc.
    Toate cele bune,
    Betty

    RăspundețiȘtergere