joi, 15 decembrie 2011

Pamantul primordial

M-am uitat aseara la un alt fel de documentar decat cele cu care ne-am obisnuit pana acum - cele despre alimentatie in general. Traind in ultimul timp in framantarea continua la o alternativa la munca si activitatiile pe care le am acum mi-a picat foarte bine. Mi-e dor de mers la intors si strans fanul si otava, mi-e dor de cules cartofii si mi-e dor de o baie in rau. 

Cu titlul original "First Earth" acest film documentar trateaza tendintele tot mai accentuate spre schimbarea paradigmei cu privire la constuirea de locuinte: ne dorim case sanatoase, construite clasic, si recreerea satelor asa cum erau ele odinioara. 

Realizatorul David Sheen exploreaza potentialele beneficii ale caselor eco si ale satelor ecologice ca o modalitate de a ne exprima respectul pentru mediu si de a infinta comunitati mai puternice. 

Din cauza actualelor tipuri de plan urbanistic si a suburbiilor tot mai extinse, societatea a ajuns mai dezbinata si mai izolata ca oricand. Sustinatorii agriculturii "verzi" sustin ca trebuie sa reinvatam cum sa construim o casa si sa redescoperim spiritualitatea si compasiunea, care par sa se fi pierdut in agitatia vietii moderne. 


Mi-ar placea, macar pentru experiment sa construiesc si eu o casuta, chiar si in miniatura, cu alternativele naturale pe care le avem lasate in jurul nostru.

Sursa: aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu